Widoczność w sieci jest dziś kluczowym elementem strategii biznesowej niejednej firmy. Jednak wpisy blogowe i wplecenie kilku losowych słów kluczowych nie sprawi, że Twoja witryna internetowa będzie pierwsza w wyszukiwarce Google. Dlatego sprawdzimy, czego wymagać od agencji SEO, żeby zadbać o solidny content marketing.

Działania SEO wbrew pozorom są niezwykle rozbudowane i obejmują tworzenie treści zarówno na stronie, jak i na innych portalach. Z tego względu coraz więcej przedsiębiorców ceduje to zadanie na agencję SEO. Sprawdź, czego oczekiwać od jakościowej agencji SEO i na co zwrócić uwagę przy wyborze specjalistów ds. content marketingu.

Agencja SEO – profesjonalne wsparcie w pozycjonowaniu

Bez względu na to, czy działasz w niewielkim sklepie internetowym czy prowadzisz lokalny portal, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania to podstawa, jeśli chcesz, aby Twój biznes przynosił zyski w internecie. Proces pozycjonowania stron obejmuje szereg działań, dzięki którym Twoja witryna pojawi sie na pierwszej stronie wyszukiwarki, a z czasem być może zagości w TOP10 wyszukiwań. Dla rynku e-commerce jest to niezwykle istotne, wręcz kluczowe, jeśli marzy Ci się wzrost sprzedaży. Najnowszy algorytm Google bierze pod uwagę szereg czynników, które przekładają się a rankingowanie poszczególnych podstron. SEO to zatem znacznie więcej niż słowa kluczowe w opisach produktów. Dlatego rośnie liczba przedsiębiorców, którzy decydują się na outsourcing, wybierając agencję SEO. Jednak zanim rozpoczniesz współpracę ze specjalistami, warto przekonać się, czego można oczekiwać od agencji SEO.

Przede wszystkim dobrze zdawać sobie sprawę z tego, co wpływa na pozycję Twojej strony internetowej w Google. Większość osób, która ma styczność z prowadzeniem stron www czy chociażby aktywnie korzysta z wyszukiwarek wie, że znaczącą rolę odgrywają treści zawarte na stronie. Jeśli wówczas potencjalny klient wpisze daną frazę w Google, algorytm poleci mu witryny, gdzie dana fraza występuje, najlepiej niejednokrotnie. Rozplanowanie i dbanie o treści na stronie to zatem niezwykle istotna część zadań agencji SEO, ale nie jedyne.

Czym zajmie się dobra agencja SEO?

Zgodnie z najnowszymi standardami, specjalista SEO może wziąć pod uwagę aż 200 czynników, które mają wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Obok treści na stronie i poza nią z pewnością istotną wagę należy przyłożyć chociażby do link buildingu. Wielu przedsiębiorców mogłoby się zdziwić, jak duże znacznie ma dla witryny umieszczanie w odpowiednich miejscach odnośników, a także jak wielu nowych odwiedzających może dostarczyć dobrze umieszczony link np. w artykule sponsorowanym. Dlatego też wybór agencji SEO warto poprzeć rozeznaniem w zakresie tego, w jak wielu kwestiach możesz uzyskać od profesjonalistów wsparcie. Nie każda agencja SEO oferuje bowiem działania kompleksowe. Czasami agencją SEO nazywają się copywriterzy, którzy mogą zadbać głównie o odpowiednie słowa kluczowe i interesujące treści na stronie.

Kompleksową agencję SEO wyróżniać będzie szeroka współpraca z klientem. Takie działania będą budować całościowy wizerunek marki i obejmować nie tylko dostarczanie treści, ale również tworzenie wizytówek firm w Google Maps, pozycjonowanie na YouTubie czy wspomniany link building. Tak działa agencja SEO/SEM Artefakt, która kompleksowo zajmie się poprawą widoczności Twojej firmy.

Jak wybrać agencję SEO?

Przy wyborze agencji SEO warto kierować się kilkoma aspektami. Przede wszystkim najlepiej wybrać agencję SEO, która działa kompleksowo i oferuje szereg rozwiązań dla poprawy widoczności w sieci. Wówczas nie musisz skupiać się na aspektach, w których nie posiadasz doświadczenia i nie chcesz tracić czasu np. na szukanie stron, które opublikują Twoje artykuły sponsorowane. Drugi aspekt, który pomoże Ci wybrać agencję SEO to portfolio. Case studies, rekomendacje czy liczba nowych klientów – to wszystko wiele mówi o tym, czy dana agencja zapewnia satysfakcjonujące rezultaty. Zwróć uwagę także na to, czy agencja przedstawi Ci jedno uniwersalne rozwiązanie na Twoje problemy, czy też podejdzie do Ciebie indywidualnie.

Pozycjonowanie to często poprawiania niuansów, które przekładają się na pożądany efekt. Czasami wystarczy skorygować ewentualne błędy, żeby zanotować pierwsze wzrosty. Ale chodzi tu także o to, że jeśli w agencji nie zapytają Cię o takie aspekty jak to, czy działasz ogólnokrajowo czy lokalnie, nie świadczy to o nich najlepiej. Dlatego warto zadać agencji SEO kilka pytań, które pozwolą Ci zweryfikować ich fachowość.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie strony – co to jest?

Co zapewni Ci jakościowa agencja SEO?

Przed podjęciem współpracy dobrze również sprawdzić, w jakim modelu chce rozliczać się agencja. Wybierz agencję, która nie będzie obiecywać efektów z dnia na dzień, ponieważ pozycjonowanie to proces. Oczywiście warto zwrócić także uwagę na takie aspekty jak okres wypowiedzenia czy częstotliwość dostarczania raportów, obrazujących rezultaty strategii SEO. Jeśli masz do czynienia z rzetelną agencją otrzymasz chociażby narzędzia do własnoręcznego monitorowania linków czy innych aspektów związanych z pozycjonowaniem.

Szukanie nowych rozwiązań w tej branży wymaga wiedzy. Kluczowe jest również doświadczenie. Jeśli jednak postawisz na bezpośredni kontakt i zadbasz o odpowiednie rozeznanie w działaniach danej agencji, dołączysz do grona zadowolonych klientów, których biznes nabrał rozpędu dzięki lepszej widoczności w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

wycinka drzew piaseczno Poprzedni artykuł Wycinanie Drzew w Piasecznie: Bezpieczeństwo i Ochrona Środowiska
czym jest seo Następny artykuł Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?